دوربین مدار بسته با حساسیت بالا
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
دوربین مدار بسته با حساسیت بالا
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 16:59

تکنولوژی های حفاظتی و نظارتی هر روز بیش از پیش پاسخگوی نیاز کاربران هستند . مواردی همچون نظارت و مونیتورینگ و انتقال تصاویر و دیتا هر روز با تکنولوزی های جدید روبه رو هستند و شرکت های مختلف هرکدام محصولات جدیدی را به بازار عرضه می کنند . شرکت ان ای سی دوربین حساسیت بالایی را طراحی نموده است که می تواند در محیط های کاملا تاریک تصاویر ویدئویی مطلوبی بگیرد . در تاریکی مطلق این دوربین ها می توانند تصاویری شفاف و با کیفیت و کاملا رنگی بگیرند . وضعیت روشنایی و نور ماه تاثیری بر کیفیت تصاویر ندارد و حتی زمانی که ماه هلال است نیز تصاویر با کیفیت گرفته می شود .

دوربین مدار بسته که دارای چیپ CCD است به گونه ای طراحی شده است که بتواند در روشنایی کم تصاویر با کیفیت ارائه دهد . محصول طراحی شده شرکت ان ای سی در اصل برای زمان شب و به منظور حفاظت و نظارت تصویری در شب ها کاربرد دارد . محیط هایی همچون نواحی ساحلی و یا زمین های کشاورزی می توانند به راحتی از این دوربین ها استفاده کنند .

در حال حاضر دوربین های محتلفی در بازار وجود دارند که تصاویری با حساسیت و کیفیت مختلف ارائه می دهند . وقتی میزان روشنایی محیطی تغییر می کند . کیفیت تصاویر از یک دوربین تا دوربین دیگر تغییر می کند و گاهی این تغییرات بسیار فاحش هستند . برای مثال دوربین هایی که دارای یک CCD  معمولی هستند به عنوان دوربین های حساسیت بالا شناخته می شوند . ولی همین دوربین ها برای اینکه تصاویر مناسبی بگیرند نیاز به نور ماه کامل دارند .

دوربین های دیگر دوربین های مادون قرمز هستند که می توانند تصاویری را حتی در تاریکی  کامل بگیرند و این در حالی است که لنز های مختلف در طراحی آنها به کار گرفته نشده است و تنها تصاویر سیاه و سفید را می توان به آنها تهیه نمود .

برخی از ویژگی های مربوط به دوربین های CCD :

در روشنایی مناسب و کافی ، چیپ EMCCD 3 ، تصاویر با حساسیت بالا تهیه می کنند .

در روشنایی نور ماه ستارگان و در تاریکی کامل تصاویری کاملا رنگی تهیه می کنند .

ابزاری قوی در نظارت تصویری برای شب محسوب می شود .

وایت بالانس کاملا اتوماتیک دارد .

کنترل حساسیت کاملا اتوماتیک دارد .

نکات فنی EMCCD 3 :

دوربین های حساسیت بالای ان ای سی ، از سه چیپ EMCCD در طراحی خود بهره برده است . یکی از چیپ های نور و روشنایی را از طریق فوتو دیود به الکترون تبدیل و آن را به سیگنال تبدیل می کند . برای افزایش حساسیت سیگنال الکتریکی تبدیل می کند . برای افزایش حساسیت سیگنال الکتریکی تقویت می شود البته در این شرایط هم زمان با تقویت سیگنال نویز هم تقویت می شود و از کیفیت تصویر کاسته  می شود لذا این موضوع با چالش هایی برای داشتن تصاویر با کیفیت بالا روبه رو است .

تقویت سیگنالدوربین CCD معمولی :

زمانی که تنها یک CCD مورد استفاده قرار می گیرد نور به سه رنگ و فیلتر اصلی تقسیم می گردد . با یک CCD جذب نور از یک فیلتر و تنظیم آن برای داشتن ویدئویی با رنگ مناسب مشکل  خواهد شد .

زمانی که از سه CCD استفاده کرده باشیم مشابه دوربین های حساسیت بالای ان ای سی ، نور به سه رنگ اصلی تقسیم می شود واز سه فیلتر رنگی به جای یک فیلتر رنگی عبور می کند لذا حساسیت تصاویر بیشتر خواهد بود .

در شرایطی که EMCCD  استفاده کرده باشیم ، CCD سیگنال الکترون را قبل از تبدیل به سیگنال الکتریکی تقویت می کند . در این شرایط حتی زمانی که نور بسیار ضعیف باشد و حتی در تاریکی کامل ، کیفیت تصاویر گرفته شده بسیار خوب خواهد بود و نویز یا سیگنال هم زمان تقویت نخواهند شد .

دوربین حساسیت بالا ان ای سی :

EMCCD برعکس CCD ها نویز را با سیگنال تقویت نمی کنند و خروجی با حداقل نویز ممکن ارائه خواهد شد . در واقع سیگنال قبل از اینکه نویز بر آن سوار شود تقویت می گردد .

وایت بالانس کاملا اتوماتیک:

نورهای مختلف درجه حرارت های مختلفی دارند که دقت رنگ را برای تصاویر مختلف تغییر می دهند . دوربین ای حساسیت بالای ان ای سی دارای وایت بالانس کاملا اتوماتیک هستند که ویدئوهای رنگی و نزدیک به تصویر اصلی تولید می کنند .

مد کنترلی با حساسیت اتوماتیک :

بر اساس میزان شفافیت یک جسم ، مد کنترل اتوماتیک حساسیت در دوربین های حساسیت بالای ان ای سی دارای قابلیت کنترل و تنظیم هستند  .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: